понедељак, 25. април 2016.

Pobedimo Hipertireozu!


Danas nema postova o šminkanju, niti recenzija, danas sam rešila da Vam ispričam nešto sa čim sam se borila sve u nadi da će ovaj post pomoći svim ljudima da shvate koliko su stres, nerviranje i sikiracija  opasni po naše zdravlje!
Pošto sam imala nekih ličnih problema prošle godine, mnogo sam se brinula, plakala, nervirala i bila pod ogromnim stresom svakodnevno. I to bi se nastavilo da se jednog dana nije dogodilo to.
Sasvim iznenada počela sam da se tresem, da drhtim sva. Prva misao mi je bila da mi je nizak pritisak i da će proći. Medjutim, nije prošlo, bilo je još  gore.
Kada bih legla na krevet noge bi počele da odskaču od kreveta, a zatim još siptoma, osećaj da nemamo vazduha da dišemo, da se gušimo, ubrzan rad srca, osećaj da će nam srce iskočiti iz grudi. Gubila sam na kilaži i stalno sam bila nervozna.
Prvi put sam otišla kod doktora, rekla šta mi se dešava i dijagnoza je bila ta da treba da idem kod psihijatra jer sam ja zdrava a umislila da mi nije dobro. Dobila sam inekciju za smirenje i vratila se kući u nadi da se moj problem neće pojaviti više.
Nakon dva dana sve se vratilo, prvo dva puta nedeljno, pa cetiri puta nedeljno, pa svakih pola sata. Bilo mi je sve gore a doktori su tvrdili da mi nije ništa. Svako veče bih završavala u hitnoj sa lekom ispod jezika zbog tahikardije a internistički nalaz bio je odličan. Sve dok mi jedna doktorka nije rekla da izvadim nalaz hormona. Tada se otkrilo da imam ubrzan rad štitne žlezde-hipertireozu.

Šta je hiperireoza?

Štitna (tiroidna) žlezda utiče na mnoge telesne procese u našem organizmu. Njeni hormoni regulišu proizvodnju energije, nivo holesterola, utiču na probavu, rad srca, mišiće, potrošnju kalorija ali ujedno i na našu psihu. Hipertireoza se javlja kada je rad štitne žlezde ubrzan, te ona u krv izlučuje više hormona nego što je našem organizmu potrebno.
Najčešći uzrok?

Uzroci njenog nastanka nisu potpuno poznati, smatra se da stres može biti presudan okidač za ubrzan rad štitne žlezde. Zbog toga se savteuuje izbegavanje stresnih situacija, naročito onima sa genetskom predispozicijom za ovu bolest štitne. Hipertireoza je kod žena znatno češća nego kod muškaraca.
Da se vratimo na moju pricu.

Odmah, nakon što sam saznala rezultate zakazala sam privatni pregled kod endokrinologa, pošto se u Bolnici na pregled čeka do dva meseca, a ova bolest ne može da čeka!!!
Doktor mi je uradio ultra zvuk štitne, izmerio pritisak, pregledao me a zatim dao odredjene lekove. Čim sam popila prvu tabletu odmah sam se osećala bolje, i siptomi se nisu pojavljivali.
Ovakav pregled privatno košta 3000.dinara.
               Po savetu endokrinologa nisam smela da se nerviram, nisam smela da budem u stresnim situacijama, loše sam morala mirno da prihvatam, da mislim pozitivno, da se krećem u pozitivnom društvu.
I zaista sam se trudila, jer sam imala cilj, DA BUDEM ZDRAVA, DA OPET BUDEM STARA JA.
Dani su prolazili, redovno sam uzimala terapiju, radila na sebi, išla na prvu kontrolu, pa posle dva meseca na drugu, pa posle tri meseca na treću i zadnju. :) 
Pošto su moji rezultati iz meseca u mesec bili sve bolji doktor mi je rekao da polako prestanem da pijem lekove. 
I, evo već 10 dana kako ih ne uzimam, ja se osećam lepo, zdravo i srećno. :) 
JER SAMO ZDRAV ČOVEK JE SREĆAN ČOVEK.

Ono što je moja poruka Vama, i što je važno za Vas:

Ono što je moj savet svima, prvenstveno zdravim ljudima da ne bi došlo do toga, pa onda onima koji se leče od hipertireoze, izbegavajte stresne situacije, sve prihvatajte mirno jer za sve postoji rešenje. Znam, neki će odmah pomisliti: ,, Lako je tebi da ti to kažeš", ali zaista je tako. Čuvajte svoje zdravlje jer je ono najvažnije., ako imate sve a nemate zdravlje, vi se varate jer nemate ništa! Mislite pozitivno, imajte svoj cilj i samo velikim koracima grabite do njega. Smejte se više, mnogo je razloga tu da budemo srećni. Volite život jer  je lep, posle svake kiše izadje Sunce! 

    Da li ste imali problema sa Štitnom? Šta mislite o mom postu? O čemu želite da Vam pišem?

5 коментара:

  1. Vrlo poucan post, udubila sam se i procitala sve...danasnje navike su postale nerviranje ali svi treba da izbalansiranju osecanja i stres.. mnogo mi je drago sto je sve proslo i sto si se vratila u normalu :* ljubim te srce moje...nemoj vise da se nervisras!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da si pročitala ceo teks, nadam se da će moje reči nekome koristiti. Takvo je vreme da stresa ima uvek, ali bitno je da znamo smireno to da prihvatimo. Hvala ti puno na podršci! Ljubim te! :*

      Избриши
  2. procitala,i mislim da sam prosla kroz iste simptome,malo sam istrazivala,ali nisam isla kod doktora,jer sad tih stresnih napadaja nema,jednostavno pozitivno mislim i vidim da sam napredovala u smislu svih reakcija na stres.Samo gubitak kilograma i dalje pokusavam vratiti,da li tebi uspjeva to ili stvarno treba terapija da se kilaza normalizira?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sanela, ja sam imala jedan stresan period u zivotu i posledica toga je ubrzan rad štitne. Imala sam terapiju, ali mo je doktorka rekla ako želim da mi bude bolje da ne smem da se nerviram i da naučim da prihvatam stresne trenutke polako bez nerviranja. kreći se u pozitivnom društvu, raduj se sitnicama, misli samo pozitivno i ne misli na bolest nikako to ti je moj savet! Videćeš koliko ćeš biti bolje. Ukoliko te zanima još nešto možeš mi se javiti u inbox stranice ,,Moj Šminkeraj'' na facebooku. Veliki Pozdrav!

      Избриши
  3. Draga Svetlana, drago mi je da si prošla tako bezezleno i brzo. Oboljenje štitne žlezde su trajne prirode i nema leka, samo održavanje u normali hormonima. Teško da se može ne nervirati ili opustiti u teškim situacijama. Slažem se sa tobom da treba gledati pozitivno u životu i drago mi je da si ti tako brzo rešila svoj problem. Ja vučem doživotni problem sa usporenim radom štitne, hipotireoza.
    Puno pozdrava, DT

    ОдговориИзбриши